NextClient ügyfélhívó rendszer
-alkalmazási példa-
1,Az ügyfélhívó rendszer alapvető működése:
Az épületbe érkező ügyfél a földszinti előtérben felállított sorszámkiadón választ egyet a felkínált ügyintézési fajták közül. A megfelelő gomb megnyomása után kap egy jegyet, amelyen fel van tüntetve az érkezés szerinti sorszám, az ügyintézés helye, jellege.
Zsúfoltság esetén az ügyfél a földszinten várakozik amíg az emeleti folyosókon elegendő hely nem lesz. Ekkor a központi kijelzőn megjelenik az üzenet, miszerint felmehet a megfelelő emeletre, ahol a várakozásra kijelölt területeken felszerelt kijelzők irányítják a továbbiakban a megfelelő szobákba. Mikor egy ügyintéző a következő ügyfelet kéri, akkor a hozzá tartozó helyi kijelzőn hangjelzés kíséretében megjelenik a sorszám valamint a fogadó szoba száma a szoba irányát jelző nyíllal együtt. Ezzel a zsilipes módszerrel egyenletesen eloszthatók az ügyfelek a rendelkezésre álló területen. A rendszer a rendszergazda által beállított paraméterek alapján automatikusan szabályozza az emeleti folyosókon várakozók számát, elkerülve a zsúfoltságot a szűk emeleti folyosókon.
A rendszer képes a kezelőket munkacsoportokba szervezni, így biztosítva az azonos ügyintézést végző dolgozók egyenletes leterhelését.
A rendszer speciális üzenetek megjelenítését is lehetővé teszi.
2,A Rendszer flexibilitása
A rendszer perifériái, úgymint kijelzők ,és az ügyintézői kezelőegységek az épületben erre a célra kialakított hálózati csatlakozópontokra szabadon csatlakoztathatók illetve áthelyezhetők.
Az ügyfélfogadás változásaiból következő kijelzéseket az üzembentartó megváltoztathatja.
A rendszer 64 kijelző és ügyfélhívó kezelő működtetésére alkalmas.
3.Sorszámkiadás:
a,
Az ügyfelek a földszinten elhelyezett sorszámkiadó pult használatával automatikusan juthatnak a kiválasztott ügyosztály sorszámához egy nyomtatott jegy formájában amelyen a sorszámon kívül tájékoztató adatok is helyet kaphatnak.
A számkiadó pult 20 választógombjához tartozó tájékoztató feliratok LCD kijelzőn jelennek meg a gomb mellett, miáltal az gombok funkciója programozható.
Így a választható ügyosztályok száma lapozó gombok használata esetén akár 60 is lehet.
b, Az 3.a pont szolgáltatásai érintőképernyős kezelői felület használatával.
4. Alfanumerikus kijelző egységek:
Az alkalmazott kijelzőpanelek alfanumerikus karakterek megjelenítésére is alkalmasak.
Az egységekben speciális LED-ek /fényt kibocsátó diódák/ kerültek alkalmazásra amelyek biztosítják a jó olvashatóságot az elhelyezés korlátainak ellenére is.
-A földszinti fogadótérbe egy 2 soros 15 karakteres kijelző kerül, amely a két földszinti, illetve az emeleti várakozóhelyekre hívja az ügyfeleket. A központi kijelző moduláris felépítésű, így 3 vagy 4 sorosra is bővíthető.
-Az ügyfélfogadó munkahelyek előtti folyosókon 1 soros 15 karakteres táblán jelenik meg a behívott ügyfél száma, a szobaszám és a szoba irányát mutató nyíl.
-A kijelzés változását hangjelzés kíséri. Igény esetén a rendszer emberi hangon is kimondja az aktuális sorszámot
5.Ügyfélhívó kezelőegységek:
Az ügyintézők az ügyfelek hívását egy 12 gombos billentyűzettel és 2*16 karakteres kijelzővel ellátott kezelőegység segítségével végezhetik. Az egyes egységek feljogosíthatók speciális rendszerbeállító funkciók ellátására /munkacsoport választás, speciális üzenet kiírása a hívókijelzőkre stb./
6.Központi vezérlő:
A rendszer vezérlését egy IBM PC kompatibilis személyi számítógép végzi, speciális célprogram segítségével. Ez a program irányítja a kijelzőket, az ügyfélhívó kezelőket és a sorszámkiadó pultot, valamint alkalmas rendszerparaméterek beállítására illetve az ügyfélforgalom regisztrálására, archiválására.
A központi gép a helyi számító-géphálózatba beköthető, miáltal a rendszer adatai más gépeken hozzáférhetővé válhatnak. Így a rendszer felügyelhető a hálózat bármely erre feljogosított számítógépéről.
A fenti számítógép a kiépített NextClient hálózat bármely pontjára telepíthető.